Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi

YETERLİLİKLER
Endüstriyel Tasarım

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 



TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Grafik Tasarımı1-Alanı ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı bilgi.2-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilme becerisi.3-Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve ikna gücüne sahip olabilme4-Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme5-Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi, fotoğrafı ve rengi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilme becerisi.6-Görsel tasarım problemlerinin çözümü için veri toplama, yorumlama ve uygulama becerisi.7-Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisi.8-Grafik Tasarıma özgü düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanabilme9-Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.10-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 



TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Mimarlık1-Afetlerin yapılı çevreye etkisi ve bu etkilere karşı önlem almaya yönelik bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.2-Disiplinlerarası bir yaklaşımla tasarım ve uygulama süreçlerinde bireysel ve takım çalışması yapabilme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.3-Doğal-kültürel-fiziksel çevre ve insan etkileşimine yönelik farkındalık geliştirerek tasarım sürecine aktarabilme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.4-Kuramsal ve tasarım çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme becerisi ve yetkinliğine sahip olmak.5-Mesleki etik konusunda bilgi ve sorumluluk alma beceri ve yetkinliğine sahip olmak.6-Mesleki uygulamalarda toplumsal sorumluluk alabilme ve etik duyarlılık geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak.7-Mimari süreçlerde araştırma yöntemlerini uygulayabilme, yaşam boyu öğrenme ile bilgi artırma, sürekli mesleki gelişim için farkındalık sağlama becerisi ve yetkinliğine sahip olmak.8-Mimari tasarım ve mesleki uygulama konularında kuramsal bilgileri tasarıma dönüştürme ve kavram geliştirme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.9-Mimari tasarım, yapı bilgisi-teknolojileri, mimarlık tarihi-kuramları, koruma-restorasyon alanlarında kuramsal ve teknik bilgi sahibi olmak.10-Mimarlık alanında bilimsel, teknik, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olmak.11-Mimarlık alanında sürdürülebilirliğe yönelik kuramsal-teknik bilgiye ve tasarım yapabilme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.12-Tasarım düşüncesini el çizimleri, bilgisayar teknolojileri, fiziksel üretim, vb. ile iletişim ve ifade araçlarıyla temsil edebilme ve aktarma becerisi ve yetkinliğine sahip olmak.13-Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek güncel teknolojileri etkin biçimde kullanabilme bilgisi becerisi ve yetkinliğine sahip olmak.14-Yaratıcı ve eleştirel düşünme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.15-Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası mesleki sorunlara ilişkin mimarın sorumlulukları ve toplumsal rolleri hakkında bilgi, farkındalık, beceri ve yetkinliğine sahip olmak.

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
2- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
3- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
4- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
5- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 
6- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
7- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
1- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 
2- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 
3- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 
4- Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. 
5- Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. 
6- Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / planlama / tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır. 
1- Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. 
2- Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. 
3- Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. 
1- Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. 
2- Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. 
3- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. 
1- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 
2- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. 
4- En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 
1- Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 
2- Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. 
3- Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. 
4- İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. 
5- Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir. 
6- Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. 
 



TYYÇ; Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Peyzaj Mimarlığı1-Avrupa Peyzaj Sözleşmesi kapsamında peyzajların tanınması, planlaması, korunması ve yönetilmesine yönelik bilgi sahibi olmak.2-Disiplinler arası ve ekip çalışmalarında görev alma ve sorumluluk bilincine sahip olmak.3-Doğal ve kültürel peyzaj alanlarını ekolojik, fonksiyonel, estetik ve kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda planlama, tasarım ve yönetme alanında yaratıcı ve özgün davranabilme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.4-Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olmak.5-Mühendislik sorunlarını kavrayabilme ve çözebilme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.6-Peyzaj mimarlığı çalışmalarında güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.7-Peyzaj Mimarlığı çalışmalarında kullanılan bitki materyali ve yapısal elemanları tanıyabilme ve kullanabilrne beceri ve yetkinliğine sahip olmak.8-Peyzaj tasarımı alanında kuramsal, olgusal bilgi ve kavrayışa sahip olmak.9-Ulusal ve küresel ölçekteki afet, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme beceri ve yetkinliğine sahip olmak.10-Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmenin önemini kavrayarak ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme beceri yetkinliğine sahip olmak.

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
2- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
3- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
4- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
5- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 
6- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
7- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 
1- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 
2- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 
3- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 
4- Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. 
5- Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. 
6- Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / planlama / tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır. 
1- Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. 
2- Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. 
3- Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. 
1- Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. 
2- Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. 
3- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. 
1- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 
2- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. 
4- En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 
1- Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 
2- Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. 
3- Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. 
4- İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. 
5- Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir. 
6- Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. 
 



TYYÇ; Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Radyo,Televizyon ve Sinema1-Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirebilme yetkinliğine sahip olmak.2-Alandaki yasal düzenlemeler, yönetmelikler ve mevzuatlar konusunda bilgi sahibi olmak ve gerekli bilgileri pratiğe dökebilme yetkinliğini göstermek.3-Alanı ile ilgili uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği göstermek.4-Alanındaki çalışmaların kavramsallaştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesinde yaratıcı ve eleştirel düşünme bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olmak.5-Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretmek; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşma yetkinliği göstermek.6-Alanındaki ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği göstermek.7-Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varmak ve etik değerlere uygun hareket etme yetkinliğini göstermek.8-Diğer sanat alanlarının estetik ve teknik kodlarını değerlendirebilecek düzeyde çok boyutlu bilgiye sahip olmak, disiplinler arası düşünebilme ve çalışabilme becerisi geliştirmek.9-Film ve işitsel, görsel medya üretimlerini tamamlayarak; hikaye, kompozisyon, ışık ve ses gibi teknik ve estetik kavramlarla geliştirilmiş yaratıcı, özgün yapımları gerçekleştirebilme becerisi göstermek.10-Görsel ve yazılı materyaller üzerinde bağımsız araştırmalar yürütebilme bilgi ve becerisi göstermek; bu araştırmaları ulusal ve uluslararası düzeyde kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.11-Radyo, televizyon ve sinema alanındaki etik, estetik, kültürel ve toplumsal meselelerle ilgilenmek, sorgulamak ve bu konulara dair eleştirel bilgiye sahibi olmak.12-Radyo, televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlar, teknik terminoloji ve kuramlar hakkında bilgi sahibi olmak.13-Radyo, televizyon ve sinema alanında üretilen çalışmaların yapımı, dağıtımı ve gösterimi hakkında bilgi sahibi olmak.14-Sektörün gerektirdiği disiplinler arası iş bölümü ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olmak, iş birliği ve iletişim becerilerini geliştirmek.15-Üst dizey teknik ve mesleki bilgiye sahip olmak; teknoİojik gelişmelere paralel olarak piyasada kullanılan teknik ekipmanı tanıma ve kullanma becerisini göstermek.

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Sanat Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 
2- İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 
3- Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir 
4- Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 
5- İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 
6- İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 
7- Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 
8- Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 
9- Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 
1- Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 
2- İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 
3- İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 
4- Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 
5- Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 
6- Duyusal algıyı somutlaştırır. 
1- Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 
2- Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 
3- Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 
1- Kendi çalışmalarını sorgular. 
2- Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 
3- Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. 
1- Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. 
2- Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 
3- Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 
4- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 
2- Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 
3- Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 
4- Estetik farkındalığa sahiptir. 
 



TYYÇ; Sanat Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Resim1-Alana ilişkin gelişmeleri takip ederek çalışmaları toplumla paylaşma ve sonuçlarını değerlendirme yetkinliğine sahip olmak.2-Alana ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak çağın gereksinimleri doğrultusunda akademik ve sanatsal uygulama yetkinliğine sahip olmak.3-Alanın gerektirdiği iletişim ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak.4-Alanı üzerinde çözümleyici ve eleştirel düşünme ve kendi çalışmalarını sorgulama yetkinliğine sahip olmak.5-Alanla ilgili konularda ulusal ve uluslararası çalışmaları takip edebilme yetkinliğine sahip olmak.6-Çağdaş ulusal ve uluslararası sanat disiplinleri hakkında bilgi, tasarlama ve uygulama yetkinliğine sahip olmak.7-Disiplinlerarası ekip çalışmalarında görev aImak ve alanla bağlantılı kurumlarda çalışabilme yetkinliğine sahip olmak.8-Estetiğin içinde bulunan farklı kuramların ve yaklaşımların farkında olarak yorum yapabilme becerisine sahip olmak.9-Güncel sanat etkinliklerine katılan ve onları takip eden, görsel okur-yazarlık yetkinliğine sahip olmak.10-Meslek etiğini kavramak ve bu bilgiyi üniversite dışı üretimlerine uygulayabilmek ve alanındaki yasal ve yönetsel süreç hakkında bilgi sahibi olmak.11-Sanat Tarihi, çağdaş sanat yorumu ve eleştirisi konusunda bilgi sahibi olmak.12-Sanat tarihi, felsefe, estetik, çevre, sanatçı gibi alanlar arasındaki iIişkiler konusunda bilgi sahibi olmak.13-Sanat ve tasarım alanı ile ilgili kavram ve terimleri algılama ve kullanma hakkında bilgi sahibi olmak.14-Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma yetkinliğine sahip olmak.15-Tasarım ilke ve elemanlarını bilmek, bunları uygun tekniklerle birleştirip yaşam boyu öğrenme ile özgün tasarımlar üretebilme bilgisine sahip olmak.

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Sanat Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 
2- İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 
3- Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir 
4- Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 
5- İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 
6- İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 
7- Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 
8- Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 
9- Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 
1- Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 
2- İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 
3- İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 
4- Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 
5- Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 
6- Duyusal algıyı somutlaştırır. 
1- Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 
2- Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 
3- Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 
1- Kendi çalışmalarını sorgular. 
2- Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 
3- Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. 
1- Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. 
2- Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 
3- Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 
4- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 
2- Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 
3- Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 
4- Estetik farkındalığa sahiptir. 
 



TYYÇ; Sanat Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Şehir ve Bölge Planlama

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 



TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey